Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Hands-On:

ZombiU


Door Stefan van B op 07-07-2012 om 09:46
Bron: Gamed

Op de E3 2011 kondigde Ubisoft de game Killer Freaks from Outer Space aan voor de vlak daarvoor aangekondigde Wii U. Nu, een jaar later, leren we dat deze game niet meer bestaat, maar dat de restanten van dit toen al veelbelovende project zijn gebruikt voor ZombiU, een horror-survival game die ik al even onder handen mocht nemen. Over deze ervaring lees je hieronder meer.

ZombiU speelt zich af in Londen, alwaar een virus menig man en vrouw heeft geďnfecteerd tot een zombie. Jij, de hoofdrolspeler, speelt als één van de weinigen die deze ramp heeft overleefd, verder is nog maar weinig bekend over het verhaal. Het lijkt dan ook meer dan logisch dat deze game voornamelijk gefocust is op gameplay in plaats van op een rijk achtergrondverhaal. Geen probleem natuurlijk, mits de gameplay maar goed in elkaar zit. Wij speelden in totaal zo’n grove vijftien minuten met de game en kwamen tot de vroege conclusie dat Ubisoft met deze game misschien wel een enorme launchtopper in handen heeft.


De demo speelde zich af in enkele donkere, volgestouwde stegen in wat eruitzag als een buitenwijk van Londen. Met een gelimiteerd aantal kogels, welgeteld nog geen tien, een knuppel en verder weinig items om je mee af te kunnen weren, werd mij door de Nintendo medeweker aangeraden om de omgeving te scannen voor bruikbare items. Door middel van het indrukken van één van de schouderknoppen kon ik de omgeving middels de GamePad scannen. In deze modus switcht het beeld op je TV van first-person naar third-person en krijg je op je GamePad een verlicht beeld van je omgeving te zien, waarin bruikbare items compleet wit oplichten. Om de omgeving volledig te scannen kun je de GamePad in elke gewenste richting rondom je eigen as draaien om zo meer van de omgeving te zien.

Ondertussen gaat de rest van de game gewoon door en zal je dus altijd alert moeten blijven op nabije zombies en niet te lang moeten blijven steken in de scan-modus, waarin je niet kan lopen. De naamloze protagonist draagt tevens altijd een rugzak bij zich, waarin kogels, reservewapens en gezondheidsproducten worden bewaard. Deze ‘bagage’ is altijd te zien op je GamePad. Als je van wapen wilt wisselen, kogels met een bepaald wapen wilt combineren of medicijnen wilt gebruiken gebeurt hetzelfde als bij het scannen van de omgeving. Echter zal je nu met je vinger zo snel mogelijk alle gewenste combinaties moeten maken om zo snel mogelijk verder te kunnen. Tijd is namelijk een kostbaar goed binnen ZombiU. De game geeft je namelijk net genoeg tijd om dit voor elkaar te krijgen, alvorens de eerste zombies je scherm alweer trachten te vullen.

Je zult dan ook te allen tijde snel en accuraat moeten reageren. Ten eerste omdat kogels erg schaars zijn en ten tweede omdat als je eenmaal bent gegrepen door een zombie deze moeilijk weer loslaat. Zodra je eenmaal bent geďnfecteerd is het game-over en mag je terug naar een eerder checkpoint. De demo heeft bij ons dan ook vaak genoeg tot zenuwslopende momenten geleid. Zo werd op den duur de scan-functie uitgeschakeld, waardoor we ondergronds enkel op normaal zicht onze ammunitie moesten zien aan te vullen. Het duurde dan ook niet lang voordat we eenmaal gegrepen werden en aan een noodlottig einde kwamen.


Toegegeven, hoewel ik eerst enigszins sceptisch was, ben ik gedurende de demo toch wel overtuigd geraakt van de potentie van deze game en daarmee ook de WiiU hardware. Hierbij doel ik niet op de grafische kracht van het apparaat of de game, ZombiU voelt grafisch namelijk toch wel lichtjes gedateerd aan, maar op de mogelijkheden van de GamePad zelf. Het is eerst zeker even wennen, maar ZombiU speelde uiteindelijk best lekker weg. Nog niet perfect echter, soms overheerst het gevoel alsof de game niet wilt dat je raak schiet en zo lijkt alles met vlagen nog een onoverzichtelijke bende.

ZombiU kent echter al een stevige basis en heeft de potentie om een grote knaller te worden op de Nintendo Wii U. Door slim gebruik te maken van de mogelijkheden die de Wii U GamePad biedt weet Ubisoft straks menig gamer de confrontatie met zombies aan te laten gaan. Hier en daar zal nog wel het één en het ander getweaked moeten worden, maar ik heb vertrouwen in een goede afloop. Óf de game al bij de launch van de WiiU verschijnt is nog onbekend, maar dat we de game binnen drie maanden na de launch mogen verwachten is gegeven. Wij kijken alvast met hoge verwachtingen uit naar de lancering.


12:35  Heihachi en Toro naar PS All-Stars
09:46  Tekken Tag Tournament 2 toont Alex
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Lawliet op 07-07-2012 om 12:30 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Lijkt me echt geweldig deze game vooral door de Gamepad. Hoop dat meer third party games deze voorbeeld gaan nemen. BTW waar hebben jullie deze demo gespeeld of waren jullie door Nintendo zelf uitgenodigd?

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-07-2012 om 12:35 [Niv: 747 / Exp: 37359]
We waren door Nintendo uitgenodigd.

Louis Tinner op 08-07-2012 om 13:23 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Ah, jullie hebben er op mogen spelen?! Vet hoor en hoe voelde die gamepad aan? Krijgen we nog een algemene hands-on of heb je nog meer spellen mogen spelen?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
ZombiU
Type:
Game
Releasedatum:
30-11-2012
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media