Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Nieuws:

[E3] 'AC draait niet om gebouwen'


Door Rene Groen op 07-06-2012 om 14:06
Bron: 1Up

De verwachtingen rondom Assassin's Creed III zijn hooggespannen, waarbij we al zagen dat we niet langer alleen in steden rondlopen, maar tevens in open vlaktes. Het is een verschuiving van setting en gameplay, waarmee Ubisoft Montreal tijdens de E3 enkele zorgen van fans weg wil nemen.

Har parkour aspect uit de voorgaande Assassin's Creed titels werd door fans namelijk vooral gezien als een stedelijke aangelegenheid, als een feature dat enkel bestaat uit het beklimmen van gebouwen. Alex Hutchison tracht dit gevoel echter weg te nemen, de serie bestaat namelijk uit klimmen zonder dat dit perse op gebouwen moet zijn.

De ontwikkelaar denkt dat het veranderen van omgeving van een stedelijke naar een wildere setting het gevoel van gamers weg doet nemen waarbij ze denken dat ze wederom een gebouw aan het beklimmen zijn. Toch ontbreken de steden in Assassin's Creed III niet, deze zijn dit keer echter schuiner opgezet met besneeuwde daken, in tegenstelling tot de Mediterraanse architectuur van voorheen. Het is niet alleen een verandering voor gamers, ook het ontwikkelteam kreeg hiermee nieuwe uitdagingen:
quote:
“Slopes are everywhere, in both the frontier and on the roofs, big slopes are everywhere. There’s a reason why 99% of games only do flat surfaces."

Het organische terrein heeft volgens Hutchison andere vormen, aangezien games normaal vol zitten met metrische vormen. Als voorbeeld noemt hij een sprong, waarbij de afstand een meter is, en je dus precies weet waar je op moet richten. Stop je dit echter in een organische omgeving, dan zul je anders moet denken, waarmee je dynamische vormen krijgt. Het is zowel een uitdaging op het gebied van de techniek als de bijhorende animatie.

Voor gamers betekent het bovenstaande dat ze opnieuw moeten leren navigeren door de omgeving. Bossen vormen normaal een obstakel voor gamers, echter leerden speelsessies al snel dat de testers de obstakels juist als nieuwe paden zagen. Wanneer je uiteindelijk iets ziet waar je op zou kunnen klimmen, dan kun je hier ook op klimmen. Het is niet zo dat objecten oplichten, het moet een logisch proces zijn dat te relateren is aan het echte leven.


14:11  [E3] NBA Live 13 onthulling volgt later
13:46  [E3] Controversiële Sniper content als DLC
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gemaskerde Muchacho op 07-06-2012 om 14:14 [Niv: 84 / Exp: 4205]
k wil gebouwen en steden!

Jord-O op 07-06-2012 om 14:20 [Niv: 153 / Exp: 7628]
^^ fok jou, bossen zijn veel vetter!

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-06-2012 om 14:21 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Gelukkig zijn ze beiden aanwezig.

Gemaskerde Muchacho op 07-06-2012 om 16:10 [Niv: 84 / Exp: 4205]
Ja bossen zoveel variatie, je kan zoveel verschillende takken positie combinaties bedenken....

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-06-2012 om 18:12 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Bossen enkel als takken zien is het zien van steden met enkel gebouwen.

Dennizzen74 op 07-06-2012 om 18:51 [Niv: 42 / Exp: 2076]
Wat mij opviel bij de E3 gameplay demo, is dat de dunnere takken waar Connor aan hangt, om naar de grond af te dalen totaal niet meegeven. Bij de grotere dikke takken is dit enigszins realistisch, maar bij de dunnere "takjes" ziet er een beetje raar uit :p
Dunnere takjes een beetje mee laten veren als je eraan hangt was vast een te grote uitdaging voor Ubisoft

Gewijzigd door Dennizzen74 op 07-06-2012 om 18:52

HiYou op 07-06-2012 om 21:36 [Niv: 40 / Exp: 1989]
Jup de omgeving moet nog beter uitzien dan op skyrim.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed III
Type:
Game
Releasedatum:
30-10-2012
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media