Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

Lumines: Electronic Symphony


Door Joni Philips op 22-01-2012 om 12:40
Bron: Gamed

Door diverse problemen kon de PlayStation Portable nooit een bedreiging vormen voor de Nintendo DS, maar Sony’s eerste handheld leverde ons wel enkele pareltjes op, waaronder de launchgame Lumines. Met Lumines: Electronic Symphony hoopt Ubisoft dat eerdere succes te herhalen.

De originele Lumines wist namelijk niet alleen hoge review-cijfers te halen, de game was ook één van de populairste launchgames qua verkopen. Spijtig genoeg ging de serie daarna bergaf qua verkopen, waardoor het laatste deel dateert van 2009 toen het downloadbare Lumines Supernova op de PlayStation 3 verscheen. De Vita versie is dan ook een nieuwe kans voor Ubisoft, en het eerste compleet nieuwe deel dat verschijnt sinds Lumines II eind 2006 in de winkels belandde. Electronic Symphony zal dan ook voor veel gamers een eerste kennismaking met de franchise worden. Zelfs als je pas begonnen met Lumines, zal het echter geen uren duren om de game onder de knie te krijgen. Door de gelijkenissen met Tetris – de game neemt het idee achter Tetris en schudt het door elkaar tot een nieuwe prachtige cocktail gevormd wordt – is het doodsimpel de game op te pikken en te beginnen. De blokjes komen nog steeds van boven naar beneden gedaald, maar steeds in dezelfde vorm: in Lumines heb je alleen vierkante vormen, bestaande uit vier blokjes.


Deze blokjes komen in twee kleuren voor, wit en oranje, waarbij het de bedoeling is de vierkanten zo te plaatsen dat je nieuwe vierkanten vormt in één kleur. Er zitten natuurlijk verschillen in patronen tussen de vierkanten zodat dit geen gemakkelijk opgave wordt. Eens je een aaneenschakeling hebt van vier blokjes van dezelfde kleur, verdwijnen deze niet onmiddellijk. Je kunt het oppervlak dus proberen te vergroten door extra blokjes van dezelfde kleur toe te voegen. Het verdwijnen van de blokjes wordt namelijk geregeld door een ritmisch bewegende tijdslijn die van links naar rechts over het scherm gaat. Pas als deze tijdslijn passeert, worden de blokjes weggeveegd. In tegenstelling tot bij Tetris is de redding dus niet onmiddellijk daar. Je moet hier dan ook rekening mee houden terwijl je aan het spelen bent, zodat je de blokjes niet te hoog laat komen. Deze gameplay werkte uitermate verslavend in het origineel en diens opvolger, en het zou ons niet verbazen als dit vervolg eveneens een leuke puzzelgame gaat worden.

Simpelweg Lumines en Lumines II herhalen wilde men echter niet doen, Ubisoft heeft ook de nodige extra’s toegevoegd, namelijk het Chain Block en het Shuffle Block. Het Chain Block is een blokje dat alle blokjes van dezelfde kleur verwijdert die hij aanraakt. Liggen er een hele hoop witte blokjes bij elkaar die maar geen vierkant vormen? Geen probleem met de Chain Block. De Shuffle Block helpt je niet met blokjes weg te halen, maar schudt ze door elkaar als ze landen. Nu is er ook een systeem met ervaringspunten. Door levels uit te spelen verdien je punten waarmee je nieuwe levels en avatars vrij speelt. Dat laatste is belangrijke want de avatars hebben in dit deel wel belang. Elke avatar – het spelericoontje dat jou aanduidt op het scherm – heeft een eigen speciale move die je kunt activeren door veel blokjes te elimineren of door op het achterste scherm te tikken. Zo heb je Boy die extra Chain Blocks geeft als power-up.


Tijdens de game word je begeleid door een mix van muzieknummers, waarbij onder andere The Chemical Brothers een track leent aan de game. Buiten de bekende nummers zijn er ook onbekende nummers welke door Q Entertainment zelf zijn gemaakt en die de typische klank van het spel verzorgen. Deze nummers verschillen allen in ritme, wat een effect zal hebben op de tijdslijn. De graphics hebben minder impact op de gameplay, maar ook hier werd aan gewerkt om de ervaring minder statisch te maken en te profiteren van de extra kracht van de Vita. Het resultaat zullen we zien op 22 februari want Lumines: Electronic Symphony dient als launchgame. We hebben echter alle vertrouwen dat Q Entertainment opnieuw een uitstekende puzzelgame aflevert.


13:54  Packshot Sunday - Deel 25
10:08  Unit 13 toont coöp
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Lumines: Electronic Symphony
Type:
Game
Releasedatum:
22-02-2012
Ontwikkelaar:
Q Entertainment
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media