Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Review:

Prince of Persia: Warrior Within


Door Gideon op 07-12-2004 om 09:58

Prince of Persia: Warrior Within ligt nu in de winkel en Gamed kijkt of Ubisoft er wederom in geslaagd is om een goede Prince of Persia game te maken.



Prince of Persia is een franchise die al een hele tijd meegaat. Na versies op de NES, SNES, MegaDrive, GameBoy en PC van het eerste deel volgde er een tweede deel. Helaas werd het tweede deel, genaamd Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame, niet zo'n groot succes als zijn voorganger.

Het blijft dan een tijdje stil rond de Prince of Persia serie, totdat er in 1999 ineens een 3D versie uitkomt op de PC. De recensies vielen tegen en de serie leek de verkeerde kant op te gaan. Is er iets of iemand die de prins nog kan redden?
En toen kwam Ubisoft. Ze namen de franchise over en maakten een game die de befaamde serie in een keer weer op de kaart zette. Prince of Persia: The Sands of Time kreeg geweldige recensies, maar de verkopen vielen enigszins tegen. De game in kwestie kwam negen maanden geleden pas uit voor de Xbox en GameCube (de PlayStation 2 en pc versies kwamen een jaar geleden uit) en nu ligt er alweer een vervolg in de winkel. Is het mogelijk om binnen zo'n korte tijd een goede game uit de grond te stampen?

Het rennen tegen muren is in ieder geval weer terug.
Het rennen tegen muren is in ieder geval weer terug.


Prince of Persia: Warrior Within gaat verder waar Prince of Persia: The Sands of Time eindigde. De prins heeft net de tijd teruggespoeld en alles lijkt koek en ei. Lijkt, want onze vriend heeft zichzelf met een nog groter probleem opgezadeld, aangezien iemand die het lot verandert, moet sterven. Prima, iedereen gaat een keertje dood, maar in het geval van de prins komt het allemaal erg abrupt. Het geval is namelijk dat er een gigantisch monster genaamd Dahaka achter je aan zit die jou probeert te vermoorden. Lastig, want zo blijf je vluchten van de ene plek naar de andere. De prins krijgt het idee om de Sands of Time te vernietigen, zodat hij het lot nooit verandert en het monster hem eindelijk met rust laat. Zodoende vertrek je op een schip naar het eiland van de Keizerin des Tijds om er voor te zorgen dat het zand nooit gemaakt wordt.


Een goed begin is het halve werk en ik weet niet wat het met de games van de laatste tijd is, maar de intro's zijn van een zeer laag en triest niveau. Ik haalde het al aan in mijn reviews van Paper Mario 2 en Tales of Symphonia, maar in deze game slaat het werkelijk alles. Je begint op het schip waar je een soort van tutorial krijgt in het vechten. Grafisch ziet dit stuk er alleen niet uit en ook de muziek doet niet wat het zou moeten doen. Ik kreeg werkelijk het gevoel dat Ubisoft dit stukje er op het laatst nog even snel heeft ingezet. Ik vermeld dit toch even, want voor de meeste gamers zal het toch even schrikken zijn: is dit het nou? Nee, deze intro is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt, maar bijt even door, want de echte game begint als je aankomt op het eiland.

In grote lijnen is de game weinig veranderd ten opzichte van zijn voorganger, aangezien je weer veel moet klimmen, klauteren, vechten en puzzelen. Toch heeft Ubisoft zich er niet te makkelijk vanaf gemaakt, want grafisch is de game behoorlijk veranderd en ook het vechtsysteem is totaal op de schop gegaan. Ik stel dan ook voor dat we bij de grootste verandering beginnen.

Omgevingen zijn nog meer te gebruiken tijdens gevechten!
Omgevingen zijn nog meer te gebruiken tijdens gevechten!


In Prince of Persia: The Sands of Time was het grootste kritiekpunt het saaie en eentonige battlesysteem. Je kon een aantal spectaculair ogende combo's maken, maar na deze een aantal keer te hebben uitgevoerd werden ze toch duidelijk minder spectaculair. Daarnaast vocht je tegen hordes zandzombies die telkens weer opnieuw terug kwamen, totdat je een bepaald aantal doden had veroorzaakt. In Warrior Within werkt dit allemaal net even iets anders.

Ten eerst kun je ongelofelijk veel verschillende combo's maken. Hierdoor wordt het vechten een stuk gevarieerder en blijft het langer leuk. Daarnaast kun je nu twee wapens dragen. Je draagt standaard je zwaard, die gaande weg wel wordt vervangen door een beter exemplaar en je kunt de wapens van je tegenstanders meenemen. Een zwaard is bijvoorbeeld snel, maar een bijltje is weer wat sterker, zodat je zelf de keus moet maken welk aspect jij prefereert.
Het secundaire wapen kun je ook weggooien, zodat je een vijand die even niet oplet van een afstandje kunt onthoofden, wat weer een zeer mooie scčne oplevert.

Pagina: 1 | 2 | 3
Beoordeling
Gameplay   94
Sound   65
Graphics   85
Replay   85

Een waardige opvolger van Prince of Persia: The Sands of Time
88


10:46  Dragonball Z: Budokai 2 release datum GameCube
21:43  Eerste blik op PSP (deel 2)
 Reacties (51)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Kupo-chan op 07-12-2004 om 12:46 [Niv: 0 / Exp: 20]
Ik vind Warrior Within persoonlijk een minder goede game dan The Sands of Time. Oke, grafisch is het beter, maar de sfeer en muziek passen niet zo bij de franchise. Daarnaast ligt de nadruk erg op het freeform fightingsysteem, terwijl eigenlijk de platorm actie centraal zou moeten staan in de game. Maar goed, verder een mooie review.

Gideon op 07-12-2004 om 12:51 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ik ben het met je eens dat de muziek niets voorstelt. Serieus, echt heel slecht. Maar niet alleen de muziek, ook de soundeffect vielen mij zwaar tegen. Overigens ben ik van mening dat de platform actie nog steeds duidelijk en veel aanwezig is. Het slechte vechten is vervangen door het toffe freeformfighting-systeem. Het kwam op mij in ieder geval niet zo over dat je overdreven veel moest vechten. Het komt vaker voor, maar de gevechten zijn korter, omdat je niet 10 tot 15 vijanden achter elkaar hoeft te verslaag. Ze komen vaak maar in groepjes van 3 tot 5.

MasterStyle op 07-12-2004 om 21:58 [Niv: 44 / Exp: 2184]
het vechten vind ik beter en er zit genoeg puzzle gedoe in...
Ik vind de soundeffecten niet echt slecht btw, die vink juist wel goed, klinken goed en al.. Maar de muziek en de voice acting is belabberd. De muziek omdat het constant rock gezeik is met AF en TOE wat persia waardige muziek... En de voice acting omdat die niet synchroom loopt met de monder van de personages soms...

Verder vind ik de sfeer niet bij PoPersia passen maar meer bij Prince of Underworld ofzo...

Behalve de sfeer en de muziek vind ik de titel wel beter dan deeltje SoT....

Oh ja... en over de slechte intro volgens deze review... Ik vond de intro niet echt slecht, het is een goede manier om te wennen aan het vechtsysteem en dus een goede tutorial. Bovendien krijg je ook een heel mooi FMV filmpje voor je kiezen dus het zit wel goed hoor, vind ik dan...

Jammer btw dat de humor weg is, die was wel lache

Gewijzigd door MasterStyle op 07-12-2004 om 22:05

Gideon op 07-12-2004 om 22:52 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ff over die intro. Ik heb um vandaag weer gespeeld en elke keer is het weer schrikken hoor
Bijv. als dat roeibootje wegknald: waar blijft het geluid? Serieus, alsof er een erwtje ontploft ofzo. Sowieso loopt het geluid vaak niet helemaal lekker, maar hier valt het zo erg op. Daarnaast vind ik het grafisch gewoon een stuk minder dan de rest van de game. Imo een heel slecht begin

MasterStyle op 07-12-2004 om 23:26 [Niv: 44 / Exp: 2184]
technisch gezien maybe wel ja... Maar qua gameplay vind ik het een goede tutorial voor de game.

En het FMV filmpje vink helemaal niet zo slecht

Gideon op 08-12-2004 om 09:08 [Niv: 163 / Exp: 8165]
FMV-filmpje heb ik het ook niet over he

MasterStyle op 08-12-2004 om 17:38 [Niv: 44 / Exp: 2184]
nee, maar een filmpje geeft toch wel iets extra's een het stuk van de game dus hoe technisch slecht het stuk ook is, een mooi filmpje maakt veel goed .

Gideon op 08-12-2004 om 18:12 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Dat ben ik niet met je eens. Een filmpje kan nog zo mooi zijn, maar als een game zuigt dan is het een slechte game. Dit is in het geval van POP2 natuurlijk niet zo (zie review), maar dat stuk op het schip is gewoon drama. Onduidelijke camerapunten (10x zo erg dan in de game), vreemde geluidbugs en crappy graphics. De rest van de game is een stuk beter.

lloyd op 08-12-2004 om 20:28 [Niv: 68 / Exp: 3397]
een filmpje kan erg misleidend zijn

MasterStyle op 08-12-2004 om 20:41 [Niv: 44 / Exp: 2184]
ja maar ik heb het nu over de TECHNISCHE kant van een game, niet over de game ervaring die zou zuigen. Jij zegt da thet geluid en de graphics op de boot tegenvallen, zal best allemaal. Ik vind het niet eens zo storend dat schip. Maar ik vind dat dan zo'n mooi filmpje me de technische foutjes rond dat stuk wel doen vergeten. VOoral als het daarna beter wordt.

Gideon op 08-12-2004 om 20:48 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Laten we dat schip gedeelte nu eens los zien van het eiland gedeelte. Je krijgt een filmpje wat echt heel mooi en tof is. Dan krijg je een stukje zelf spelen wat helemaal nergens op slaat en dan begint het spel. Kreeg jij niet het gevoel dat het schipgedeelte afgeraffeld was dan??

MasterStyle op 08-12-2004 om 21:23 [Niv: 44 / Exp: 2184]
ik had het gevoel dat het snel over was ja. Maar ik ergerde me niet echt aan de technische minpunten. Valt me nooit echt op. Het had natuurlijk een heel elvel kunnen zijn maja, ik vind het zo ook wel best, tis toch maar de intro en daarna begint het pas...

Ik vind btw sowieso de intro van de game een beetje matig, kreeg niet echt het gevoel dak PoP aan het spelen was totdat ik bij de portal kwam en de sfeer een beetje terug kwam .

Gideon op 08-12-2004 om 22:51 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Ja, dat klopt. Daarom wilde ik dat ook even kwijt in mijn review. Er zijn gewoon heel veel mensen die een game al na 5 minuten spelen afschrijven. En het grappige is dat PM2 en ToS ook vrij zwak beginnen

MasterStyle op 08-12-2004 om 23:43 [Niv: 44 / Exp: 2184]
PM2 benk het wel mee eens...
Maar ToS valt wel mee... In het begin wordt je al een beetje in het verhaal getrokken door dingen die gezegt worden en je wilt dan het toch verder spelen om te weten wat erachter zit. Maja, Golden Sun begon ook zo sloom, volgens mij begint iedere RPG wel een beetje sloom

lloyd op 09-12-2004 om 10:03 [Niv: 68 / Exp: 3397]
dat maakt het leuk als je er verder in komt, toch vind ik het juist wel leuk altijd het begin van zo'n rpg, er wordt rustig verteld waar het over gaat en dan begint je avontuur. Ik vind dat juist wel leuk zo

Gideon op 09-12-2004 om 10:15 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Golden Sun begon imo juist erg goed :S
Tales of Symhonia begint naar mijn inziens net ff te cliche. Jammer, want het is echt een hele vette game. Maar goed, genoeg gelult over de 'slechte beginnen' .

MasterStyle op 09-12-2004 om 11:33 [Niv: 44 / Exp: 2184]
Ja vrijwel iedere RPG begint sloom, kan het nog wel goed zijn natuurlijk, maar het verhaal moet altijd eerst gepresenteerd worden.

Maar waar gaan we het nu dan over hebben?

Gideon op 09-12-2004 om 13:14 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Het toffe vechtsysteem in Pop2. Serieus, het werkt echt heel tof. Je kunt erg vette combo's maken enz. Ik vind de tofste dat de prins over zijn vijand springt en hem dan met 2 zwaarden tegelijk onthoofd Alhoewel, die disarm move is ook wel heel erg vet

MasterStyle op 09-12-2004 om 22:11 [Niv: 44 / Exp: 2184]
ik vind de move fet als ie over de vijand heen sprint, hem pakt en dan kan je of met X heel zijn nek 10x breken of met B ofzo steken en zijn kop eraf hakken op een style manier .

Maar ik vind die combo BBBY ook wel fet (of was het nou BYYY of YYYB :S:S:S, iig, die is fet ), hij maakt iig zieke breakdance move dan en slashed vijanden 2x ofzo in laatste combogedeelte.

lloyd op 10-12-2004 om 17:47 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ik heb op zich niets tegen bloed in een game maar ik vind wel dat bloed in PoP een beetje overdreven dat had van mij niet gehoeven

MasterStyle op 10-12-2004 om 22:39 [Niv: 44 / Exp: 2184]
hmmz daar erger ik me niet zo aan, ik erger me meer aan het gebrek aan savepunten...
Kom je bij een Brute, verlies je omdat je daar met tering weinig elvens aankomt en moet je helemaal opnieuw beginnen een eind terug :@

Gideon op 11-12-2004 om 00:33 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Het bloed valt op zich wel mee. Op screenshots lijkt het erger dan dat het in de game werkelijk is. Oké, het is wel duidelijk aanwezig, maar ik vond het niet ergelijk. In bijv. Mortal Kombat is het vele malen duidelijker (en irritanter) aanwezig.

MasterStyle op 13-12-2004 om 23:13 [Niv: 44 / Exp: 2184]
Ik moet toegeven, er is veel bloed. Vooral als je het vergelijkt met SoT... Maja, het stoort niet ofzo.

lloyd op 16-12-2004 om 19:53 [Niv: 68 / Exp: 3397]
als het minder erg is als in de filmpjes en screenshots zal het wel OK zijn maar ik vond het op de plaatjes wat overdreven gedaan. Het is bij Mortal Combat inderdaad nog veeeeeeel erger dat is gewoon niet leuk meer maar ja

MasterStyle op 16-12-2004 om 21:51 [Niv: 44 / Exp: 2184]
af en toe zie je in deze game best veel bloed, dat kan ik niet ontkennen.... Maar ik vind eht niet storen, en bovendien kan je het bloed uitzetten...

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prince of Persia: Warrior Within
Type:
Game
Releasedatum:
03-12-2004
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:




Meer media