Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

PS3 versie Rainbow Six: Vegas wordt 360 poort


Door Roderick op 09-10-2006 om 00:01
Bron: Beyond3d, Edge

Met het uitstel van de PlayStation 3 heeft de Xbox 360 ineens een boel games voor zichzelf aan het eind van het jaar. Zo kunnen 360 gamers als eerst genieten van de nieuwe Rainbow Six, Splinter Cell, Call of Duty en Sonic games. Europese Sony fans zullen voor die games toch minstens tot maart moeten wachten.

Naast deze tegenvaller, waar de meeste Sony fans zich nu wel bij neergelegd hebben, komen Edge en Ubisoft ook met wat negatieve berichten.

Edge berichtte eerder al, na een speelsessie, dat de PS3 versie van Call of Duty 3 beduidend minder mooi oogde dan de 360 versie en ook een stuk minder lekker draaide. Door Activision zijn op deze conclusie echter verder geen reacties op gegeven.

Later is ook door Edge bericht dat Rainbow Six: Vegas niet het maximale uit de PS3 zou halen. Dit bericht wordt echter bevestigd door het team achter Vegas. Ze melden dat de PS3 versie een poort van de Xbox 360 versie wordt (aangezien dit het hoofdplatform van ontwikkeling is) en dat deze poort kwaliteitsverlies zal betekenen voor de PS3 versie. De reden voor dit kwaliteitsverlies is de mindere hoeveelheid geheugen die de PS3 beschikbaar heeft.

Even ter verduidelijking: voor het besturingssysteem van de Xbox 360 wordt veel minder CPU vermogen en geheugen gebruikt dan bij het PS3 besturingssysteem, waar een vijfde van het geheugen wordt gebruikt en 1 SPE volledig voor is gereserveerd.

Naast dit zal de PS3 versie geen tiltsensor of PSP/PS3 connectivity gebruiken en zal alleen de Xbox 360 versie face mapping kennen.


12:46  PS3 online details met Full Auto 2
00:00  LEGO Star Wars II
 Reacties (23)
 Pagina: 1
mazze op 09-10-2006 om 00:31 [Niv: 2 / Exp: 124]
Jezus.. waarom kost dat ding uberhaupt nog 600 eurie, je betaald alleen de blu-ray speler zowat
nouja, ik ga toch voor de Wii, maar vind het een beetje raar zo.

Tecnomic NL op 09-10-2006 om 00:36 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Ik vraag me af wat voor idioot het dit keer weer gaat ontkennen dat de Xbox 360 versie mooier wordt. Ik wordt hier een beetje ziek van eerlijk gezegt....

Gast (82.173.92.xxx) op 09-10-2006 om 00:50
Ik, ik ga je zeggen dat ze gewoon geen moeite doen voor de PS3 versie...of ze denken gewoon easy money of ze hebben gewoon nog geen idee hoe ze voor de PS3 moeten programmeren...er zijn genoeg developers die echt heel veel uit de PS3 halen en dat gelul over te weinig geheugen is complete bullshit.Beide hebben gewoon 512 mb alleen is het anders verdeelt. Games die eerst op de PS3 worden gemaakt en later even snel op de xbox360 worden gepoort krijg je het zelfde verhaal zien ze op de 360 ook minder uit omdat de hardware heel anders is....

Gast (82.173.92.xxx) op 09-10-2006 om 00:58
Weer zo een bullshit verhaal; er is gezegd door UBIsoft:

" .....a chat with the Ubisoft development team shed a little light on he matter."All I'm able to say is that we're looking to ship on PS3 as well but we're not having specific content.....we're developing with 360 as our main development platform and porting to PS3 means that there's less memory available for us to use, but we're trying to minimise any drop in quality"..

De site zelf verbind er deze conclusie aanSuch comments sugget that the gap in performance between Playstation3 and Xbox 360 is nowhere near as powerful as some would like us to believe and that the console may even be less able than Microsoft's..." Het zelfde verhaal als bij assasins.....

UBIsoft trekt dat wel weer recht......

ToxicSnake op 09-10-2006 om 07:06 [Niv: 74 / Exp: 3720]
Mwua, ik speel toch nooit rainbox six, us mij maakt het niet uit , maar het blijft lui van Ubi.

Devilly op 09-10-2006 om 07:22 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Ik speel het ook niet, nog nooit gedaan ook, maar ik vind dit wel een minder bericht. Ik had er toch op gehoopt dat de PS3 een stuk betere graphics zou kunnen vertonen, maar uit dit bericht volgt dat dit helemaal niet zo is. Ik denk dat ik dan toch voor de Xbox360 ga..

Gast (80.61.118.xxx) op 09-10-2006 om 08:03
Het lijkt dat de ps3 weliswaar een snellere processor heeft, maar dat 360 op andere punten weer slimmer functioneert...
Dit is voormij toch wel een gevoelig punt. Games als Rainbow Six en Cod3 staan hoog op mijn verlanglijst. En de beste kwaliteit krijg je dus op de 360...Daarnaast wordt bijvoorbeeld bia HH ook nog eens ontwikkeld op de 360 als main platform... _O_

360spin! op 09-10-2006 om 09:20 [Niv: 63 / Exp: 3149]
de 360vesrsie is toch ook al vet mooi dus het boeit me eigenlijk nie zoveel

360spin! op 09-10-2006 om 09:25 [Niv: 63 / Exp: 3149]
@gast(145.97.65.xxx) overdrijven is ook een vak Je bent gewoon een fanboy en als ik iets niet mag dan zijn het je raad het al

Gast (145.97.65.xxx) op 09-10-2006 om 09:26
helemaal niet ben totaal onpartijdig:)

360spin! op 09-10-2006 om 09:28 [Niv: 63 / Exp: 3149]
whahahaha }> laat dan zien in je bericht dat je niet echt een fanboy bent want die indruk laat je wel achter

Nash op 09-10-2006 om 09:44 [Niv: 73 / Exp: 3656]
Hmmz... , wel jammer dat CoD3 niet zo mooi wordt..als er maar geen verschil zit in gameplay dan ben ik blij.

Dat rainbow6 een port wordt is te begrijpen doordat de Xbox de mainconsole is.

Roderick op 09-10-2006 om 09:52 [Niv: 417 / Exp: 20866]
" .....a chat with the Ubisoft development team shed a little light on he matter."All I'm able to say is that we're looking to ship on PS3 as well but we're not having specific content.....we're developing with 360 as our main development platform and porting to PS3 means that there's less memory available for us to use, but we're trying to minimise any drop in quality"..

De site zelf verbind er deze conclusie aanSuch comments sugget that the gap in performance between Playstation3 and Xbox 360 is nowhere near as powerful as some would like us to believe and that the console may even be less able than Microsoft's..." Het zelfde verhaal als bij assasins.....

Die laatste conclusie trekken wij hier niet, dat mag hopelijk duidelijk zijn!

Dit is gewoon een gevalletje van gemakkelijkheid bij Ubi, heeft weinig met de PS3 en Xbox 360 te maken, aangezien er van optimalisatie voor de PS3 versie zo weinig sprake is.

Gast (213.10.83.xxx) op 09-10-2006 om 10:07
Rainbow Six, Splinter Cell en Call of Duty zijn toch de online spellen bij uitstek, maar daar hoor ik niemand over bij Sony.
We zitten alleen maar te neuzelen over een frame-dropje etc.
Wat gaat Sony online nou doen!

Timo_ op 09-10-2006 om 10:54 [Niv: 41 / Exp: 2060]
Ik sta nogal sceptisch tegenover al deze nieuwsberichten. Hoogstwaarschijnlijk worden deze berichten bij de launch van de hierbovengenoemde games gewoon rechtgetrokken. Zoiets als:

We hadden in het begin veel moeite met het programmeren van de PS3 versie maar we zijn er trots op dat het ons toch is gelukt.

Zou namelijk niet de eerste keer zijn dat dergelijke verkooptrucs worden toegepast. Gelukkig kunnen 360 eigenaren de eerste paar maanden exclusief van deze titels genieten en is het online gedeelte (waarschijnlijk) beter geregeld.

Joni Philips (Eindredacteur) op 09-10-2006 om 11:38 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Ofwel suckt Ubisoft gewoon... Activision, EA schatten de PS3 beter in.

ApoC op 09-10-2006 om 13:56 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Maar niemand kan ontkennen dat dit geen goed nieuws is voor ps3

ToxicSnake op 09-10-2006 om 15:52 [Niv: 74 / Exp: 3720]
Of je doet normaal, Gast, maar Apoc, ligt eraan hoe je het bekijkt, voor mij is het niet slecht nieuws, ik zal nooit rainbox voor me PS3 kopen. Maar voor mensen die wel Rainbox willen spelen, tja, dan heb je gelijk.

davester14 op 09-10-2006 om 17:02 [Niv: 1 / Exp: 30]
RAINBOW SIX: VEGAS ziet er TE vet uit op gamekings

Berserk op 09-10-2006 om 20:10 [Niv: 148 / Exp: 7384]
Ach een port is NOOIT geoptimaliseerd. Als Ubisoft twee getalenteerde teams had ingezet en van de basis een xbox360 engine en een PS3 engine had gemaakt zag men voor beide platforms heel goede resultaten. Een spel dat voor een hoofdplatform is gemaakt ziet er meestal het beste uit op dat platform en de ports naar andere platforms benutten niet goed de kracht van deze platforms.

Nelus op 09-10-2006 om 20:25 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Dat vind ik nou jammer aan GTA4. Die is niet geoptimaliseerd op PS3 hardware omdat het multiplatform word. Gaat dus ook geen volledig gebruik maken van Blu-ray, ik hoop dat Rockstar zich toch lekker kan gaan op de Xbox 360 en geen beperkingen tegenkomt!

Roderick op 09-10-2006 om 21:05 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Een goede samenwerking met MS moet dat toch wel een positieve draai geven.

Gast (82.173.112.xxx) op 10-10-2006 om 06:40
[quote]Even ter verduidelijking: voor het besturingssysteem van de Xbox 360 wordt veel minder CPU vermogen en geheugen gebruikt dan bij het PS3 besturingssysteem, waar een vijfde van het geheugen wordt gebruikt en 1 SPE volledig voor is gereserveerd.[/quote]
Zwaar achterhaald. Devkits gebruiken altijd 2 keer zoveel geheugen voor allerlei OS-zaken en geintegreerde programmeer-zaken. Daadwerkelijke uiteindelijk OS space die nodig is zal een fractie hoger zijn dan de 30-40MB van de 360-OS.

En over het uiteindelijke CPU/SPE gebruik van het PS3-OS is nog niks concreet bekend. Aanvankelijk is idd 1 SPE gereserveerd uit stabiliteitsoverwegingen, maar naarmate het OS en de API's zich optimaliserne, stabiliseren en ontwikkelen bij Sony krijg je via firmware updates die SPE op termijn weer terug.

Ports sucken gewoon, het is niet voor niks dta SOny zoveel First APrty software huizne heeft, daar gaat de kwaliteit uit voortvloeien die de PS3 waardig is, en niet van die luie crappy PC/360-devs.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
Type:
Game
Releasedatum:
29-06-2007
Ontwikkelaar:
Red Storm Entertainment
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media