Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Vindt de PS3 de weg naar Oblivion?


Door Joni Philips op 21-07-2006 om 00:05
Bron: GameSpot

The Elder Scrolls IV: Olbivion wordt door velen nu al beschouwd als dé PC-stijl RPG van dit jaar. Wellicht iets voorbarig, maar het geeft wel aan hoe populair het spel is. Het verhaal van Oblivion lijkt echter nog niet afgelopen.

Enkele maanden geleden kwam het gerucht over een PSP en PS3 versie van het spel, maar dat werd al snel ontkend. Nu kunnen de geruchten opnieuw beginnen want GameStop heeft nu een productpagina geopend voor een PS3 versie van Oblivion. De zoveelste fout van GameStop of een voorbarige bekendmaking? Eén ding is zeker, als het spel op 6 november uitkomt, kan niemand het spelen, de PS3 komt pas elf dagen later.


00:05  Endless Saga is niet meer
00:05  Christelijke trailer voor Left Behind
 Reacties (19)
 Pagina: 1
cubegirl op 21-07-2006 om 01:12 [Niv: 31 / Exp: 1537]
beetje laat niet? nouja ,ik gun het alle gamers en hopelijk op ps3 zonder die verdomde frame rate issues

Gast (82.168.197.xxx) op 21-07-2006 om 02:30
Het is wel Gamestop he, die lullen maar raak. De zoveelste fout dus.

Gast (81.241.12.xxx) op 21-07-2006 om 04:22
Hmm PC versie blijft de beste, zorg gewoon dat je een sterke computer hebt :) .
Op de xbox 360 moet je punten uitgeven voor die downloads, terwijl je bij de pc versie ze gewoon kan kopen.

-Horse armor: nutteloos
-Orrery: is mooi als je alles gecomplete hebt, mar niet echt nuttig
-Wizard's Tower: Veel rewards (erg handige/nuttige) en erg easy om alles te krijgen
-The Thieves Den: 1 miniquest, niet echt nuttige reward
-Mehrunes' Razor: Grote dungeon, goede loot, de razor sucked :p
-The Vile Lair: Vampire home, wel fun, maar kost veel voor alles te hebben.

Veel te veel geld voor zo weinig quests/updates/...

Je kan ze natuurlijk ook altijd illigaal downloaden ^.^

Joker op 21-07-2006 om 10:33 [Niv: 67 / Exp: 3369]
Lijkt me zeer logisch, Bethesda heeft altijd gezegd de game op de next-gen consoles uit te geven en dat is niet alleen de Xbox 360. Zou me niet verbazen als hij direct bij de launch van de PS3 ook voor die console beschikbaar was.

Master Killer op 21-07-2006 om 12:01 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Dat denk ik ook, Betesta wil toch ook winst maken. Daar draait het toch om. Dus geef je die toch zoveel mogelijk uit op zoveel concoles.

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 12:30
Bethesda is de massa-kant opgegaan, en dat is iets wat ik ze nooit zal vergeven

ToxicSnake op 21-07-2006 om 14:24 [Niv: 74 / Exp: 3720]
Oblivion vind ik een *** spel, zal nooit op mijn PS3 gespeeld worden.

Gast (83.117.162.xxx) op 21-07-2006 om 14:30
ik heb hem op de pc is wel geinig maar je bent soms wel een kwartier aan het lopen om ergens te kommen

cubegirl op 21-07-2006 om 16:58 [Niv: 31 / Exp: 1537]
@ gast 81.207.109)

bethesda spreekt gewoon een groot publiek aan nu met obli..spijtig dat geeks als jij het niet hardcore genoeg meer vinden he ;-)


@gast boven mij...je hebt een fasttraveloptie...en je kunt daardoor altijd verschijnselen dicht in de buurt waar je moet zijn...een paard is ook handig om snel te reizen

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 17:34
Lol ik speel hoogstens een uurtje per dag, als je dat al een geek vindt. Elderscrolls heeft gewoon enorm veel diepte verloren, vooral als je deze game vergelijkt met Daggerfall (een game die zo groot was als Engeland - het is moeilijk om te geloven maar het is waar. En Oblivion is maar 20 vierkant km groot).

En Level scaling, wat vind je daar van dan? Het is geen RPG meer, maar een actie game. Daar heb ik geen probleem mee, maar zeg dan niet meer dat het een RPG-game is waardoor RPG-fans zoals ik gewoon voorgelogen worden.

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-07-2006 om 17:39 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
FFVIII had level scaling, FFII had niet eens levels. Toch zijn dat toch twee echte RPGs (albeit een ander soort dan Oblivion) Level scaling maakt van Oblivion een echtere RPG dan Daggerfall, er wordt namelijk meer belang gehecht aan het slim leren van skills en zorgt voor hogere replaywaarde. Het is niet omdat het niet standaard is, dat het geen echte RPG is.

cubegirl op 21-07-2006 om 17:41 [Niv: 31 / Exp: 1537]
ok,je hebt een punt

het levelupsysteem is nutteloos.

maar je moet toegeven dat de wereld nu wel geloofwaardiger is dan in daggerfall en het puur als adventure nu wel van hoger niveau is.

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 17:47
@ Joni: Het punt van een RPG is juist het opbouwen van je character, en dat hebben ze dus hiermee de das omgedaan. Als gevolg is een groot RPG-gedeelte weggehaald. Zelfs de items en weapons zijn gelevel-scaled! Waarom zou je sterker willen worden als je vijanden ook sterker worden?
Het gebruik maken van je eigen 'kunnen' is juist een áctiegame, daar gaat het om hoe goed en snel je met de controller/keyboard bent. Als actiegame is Oblivion dan ook erg goed, maar als RPG is het een baggertitel omdat er weinig RPG in zit.

@ Cubegirl: Enige pluspunt aan Oblivion zijn de (fantastische) graphics waardoor het geloofwaardiger wordt. Of het als adventure van hoger niveau is vind ik niet, aangezien Daggerfall vele malen groter is en veel meer land/grotten/ etc had om te verkennen en ontdekken (Daggerfall is het pronkstuk van de serie dus ik vergelijk het daar maar mee, niet met morrowind want dat toonde al enige achteruitgang).

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-07-2006 om 17:53 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Het opbouwen van een personage gebeurt nu juist realistischer. (Als ik Rodericks review goed begrepen heb) Nu moet je zelf bepalen hoe je personage opbouwt. Acht je aan belang van kracht, intelligentie, ... Trouwens hoe realistisch is het dat monsters nooit sterker worden? Ik heb Oblivion nooit gespeeld, maar bij FF8 vond ik die level scaling juist fantastisch. Je krijgt nooit het gevoel dat je tegen schattige monstertjes vecht omdat jij te sterk bent.

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 18:01
Realistisch? Je hebt alleen de review gelezen, niet de game gespeeld. Kzal even uitleggen wat er gebeurd naarmate je character 'sterker' wordt ^^:

In het begin zie je alleen ratten en wolven, zwakke vijanden dus. Echter naarmate je character sterker wordt worden die opeens, van de ene dag op de andere, vervangen door beren, en andere sterkere vijanden! In dezelfde gebieden waar je de dag ervoor ook was! Het zou toch vele malen realistischer zijn, dat je vijanden sterk en zwak door elkaar gemixed hebt? Zoals het in de natuur ook voorkomt? En niet dat er opeens vijanden bijkomen en adnere verdwijnen...
----

Even over het karakter opbouwen: Idd, je kan uitmaken over je character sterker in kracht wordt, magie, etc. Maar het uitbouwen van je karakter heeft geen enkele functie meer en het maakt ook geen snars uit welke richting je uitgaat met je character, aangezien je tegenstanders ook sterker worden.
In het kort: Je kan je character wel uitbouwen, maar het heeft geen nut meer, geen fucntie.

Master Killer op 21-07-2006 om 18:05 [Niv: 87 / Exp: 4361]
Dat levelen kan ook heel saai zijn zoals in hele oud RPG hoe vaak moet je wel niet die stomme zombies verslaan opnieuw en opnieuw om een heel klein beetje level up tegaan. Voordat je de Eindbaas aan kan. Heb je eerst jezelf 4 uur zitten vervelen met honderd keer zwakke vijanden verslaan.

Daarom vind ik juist Oblivion weer zo goed

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 18:18
als je levelen saai vindt speel je toch een actiegame of platform-achtige game? PoP ofzo?

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-07-2006 om 18:24 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
In het echte leven verbergen de zwakken zich ook voor de sterken, zoogdieren zag je ook niet toen er dino's waren, maar ze waren er. Realistisch dus. Ik vind het allesinds realistischer dan in een gebied terugkomen om dan vast te stellen dat alle monsters daar nog niet eens level 5 zijn. En ja, ik heb de game niet gespeeld, PC RPGs liggen mij eenmaal niet.

Gast (81.207.109.xxx) op 21-07-2006 om 18:35
lol vind je je theorie niet een beetje ver gezocht voor een game. Natuur is een mix van dingen, sterke en zwakke soorten, en zo hoort het in een game als Oblivion - die zo realistisch mogelijk probeert te zijn met dit soort dingen - ook.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Type:
Game
Releasedatum:
27-04-2007
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media