Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Nieuws:

Interview met Michel Ancel over nieuwste Rayman


Door Rene Groen op 23-05-2006 om 12:22
Bron: IGN

Als er één titel is die veel mensen graag zien verschijnen dan is het Beyond Good & Evil 2. Toch richt Michel Ancel zich nu op de nieuwste Rayman met de subtitel Raving Rabbids.

De beste man had een gesprek met IGN en wij hebben alles even vertaald en op een rijtje gezet. Veel leesplezier!

IGN: Je hebt de laatste jaren niet direct gewerkt aan een Rayman project, waarom keer je nu terug tot de franchise?
Ancel: De laatste Rayman waar ik aan werkte was Rayman 2 voor de Nintendo 64. Ondanks dat we beginners waren was het fantastisch, simpelweg omdat het nieuw en grappig was. Na Beyond Good & Evil en Peter Jackon's King Kong: The Official Game of the Movie wilde ik terug naar een simpelere game en me meer focussen op gameplay en gekke humoristische situaties.

IGN: Op welke systemen zal Raving Rabbids verschijnen?
Ancel:
Rayman Raving Rabbids is aangekondigd als launchtitel voor de Nintendo Wii en current en next-gen consoles. Meer officiële uitspraken volgen snel.

IGN: Laten we het eens over de Wii versie hebben van Raving Rabbids. Wat is de verhaallijn binnen het spel?
Ancel:
Het verhaal moest zo simpel zijn als mogelijk was. De konijnen plannen al eeuwen een invasie, nu is het de tijd om de wereld te vernietigen. Het is erg cliché en verre van complex. Het is een simpele verhaallijn, maar tegelijkertijd geeft het de ontwikkelaars de mogelijkheid om zich te richten op karakters en situaties. De verhaallijn gaat dan ook niet over legendes, verloren beschrijvingen of dingen als dat. Het is pure komedie, denk aan Mars Attacks of enkele van de Monty Python films, het moet absurd en grappig zijn.



IGN: Wat is het hoofddoel voor Rayman in Raving Rabbids?
Ancel:
Liefde en kracht! Rayman moet de wereld redden, zijn vriendin en de vriendin van zijn oude vijand, en zelfs deze oude vijand zelf! Het begint als een karikatuur van een videogame scenario, maar hoe meer je speelt, hoe verassender het zal worden en hoe meer je de controle verliest. De fans van de serie zullen meer karakters vinden van wie ze zoveel houden, maar wel in nieuwe situaties ... juist omdat de konijnen ze zullen gebruiken voor ... uhm ... rare doeleinden. Meer dan dat kan ik je nog niet vertellen.

IGN: Hoe zal de Wii controller en de nunchuck gebruikt worden om Rayman te besturen:
Ancel:
Veel innovatieve controle functies waren te zien in onze E3 trialer. Ik zal er iets over zeggen, maar wil nog niet teveel weggeven.

Met de nunchuck kun je Rayman bewegen, hem laten springen, rollen en rennen.
Het vechten is anders als wat we gewend zijn. Met de Wii controller (de remote) konden we meer interactie geven tussen Rayman en de speler. Als jij een echte stoot uitdeelt zal Rayman dit ook op het scherm doen. Stel dat je een stoot van rechts naar links uitdeelt, dan volgt Rayman deze beweging. Schudt je met de controller, dan doet Rayman een speciale kung-fu beweging.

Met een snelle beweging van de nunchuck kan Rayman zijn vijanden en objecten die dichtbij liggen vastgrijpen. Als je ronddraait kun je deze vervolgens weggooien, denk aan een projectief.
Eén van de grootste aanvallen is de duikaanval. Terwijl Rayman in de lucht is kun je de grond laten schudding door een rechte beweging naar beneden te maken.

Daarnaast kan Rayman ook andere karakters binnen het spel gebruiken. Om op ze te rijden beweeg je de controller in de richting waar je op wilt gaan. Dit moet heel natuurlijk aanvloeren, zowel op een adelaar in de lucht of op een haai in het water. Ook kun je dansen met konijntjes, maar dat laat ik nog aan je verbeelding over.



IGN: Klinkt goed. Er zijn al wat screenshots verschnen van het spel, zijn deze afkomstig van de Wii versie?
Ancel:
Ja, op dit moment komen ze allemaal van de Wii versie.

IGN: Raving Rabbids is een Wii launchtitel, iets wat ons heel blij maakt. Hoe lang is de titel al in ontwikkeling en hoe groot is het team dat hieraan werkt?
Ancel:
Toen we met Kong Kong bezig waren in 2006 had al een klein team een pre-productie gestart voor prototypes van de nieuwe Rayman. Op het moment dat King Kong zijn gouden status had ging het hele Montpellier team (zo'n 70 mensen) aan Rayman Raving Rabbids.

IGN: De focus binnen het spel lijkt te liggen op rare konijnen. Op sommige momenten lijken zich er wel honderd in het scherm te begeven, is dit mogelijk voor de Wii? En hoe zullen deze scenarios plaatsvinden in de gamewereld? In andere woorden, moet Rayman vaak de strijd aangaan met deze konijnen?
Ancel:
Er zijn honderden konijnen die kwaadaardig zijn, maar tegelijkertijd ook erg stom.

Het spel draait om een verhaal, maar de speler zal veel combinaties van gameplay tegen komen om de invasie van de konijnen te stoppen. Ter voorbeeld: je kunt het gevecht aangaan met de konijnen, maar je kunt ze ook hypnotiseren door middel van disco muziek. Om dit te realiseren moet je muziek kiezen en als het je lukt om ze in het ritme te laten dansen zullen ze achter je aan komen en heb je controle over ze. Dit geeft de speler vervolgens de mogelijkheid om bij nieuwe gebieden te komen, het is dus interessant om deze vijanden te manipuleren. Afhankelijk van je krachten en mogelijkheden bereik je verschillende reacties en verassingen.

Daarbovenop kun je ook donkere karakters uit de Rayman wereld oproepen om ze te laten vechten tegen deze konijnen.

De wereld is volledig open, zodat je zelf vrij kunt navigeren en van situatie tot situatie kunt begeven, gebruik makend van de verschillende opties die je hebt.

Het gebruik van de Wii controller voor dansen, rijden en vechten is zeer natuurlijk, juist omdat je zo vrij kunt bewegen. Het is dan ook een krachtig gebruik om de konijneninvasie te stoppen.



IGN: Draait de Wii versie van het spel in progressive-scan en 16x9 widescreen modus?
Ancel:
Dat kan ik nog niet bevestigen.

IGN: Welke framerate willen jullie behalen?
Ancel:
We gaan voor een framerate tussen de 30 en 60 frames per seconde. De ideale situatie ligt zo dicht mogelijk tegen de 60 frames per seconde aan aangezien Rayman een game vol actie is dat voordeel behaalt uit een satbiele framerate.

IGN: Zijn er plannen om gebruik te maken van Nintendo's Wii24Connect Wi-Fi service voor bijvoorbeeld online multiplayer of downloadable updates?
Ancel:
Hier zijn nog geen plannen voor

IGN: Heeft de game een multiplayer optie?
Ancel:
Deze nieuwe Rayman heeft alleen een singleplayer optie. Op dit moment zijn er nog geen plannen voor multiplayer opties, we willen ons volledige richten op een fantastische singleplayer ervaring. Eén ding dat ik nog wel graag toe wil voegen is dat je veel verfrissende, gekke en onverwachte content in de game aan zult treffen.

IGN: Fantastisch. Wat denk je eigenlijk zelf over de Wii hardware en innovatieve controller?
Ancel:
De hardware is perfect om games voor te ontwikkelen. Het is makkelijk te programmeren zodat je je kunt concentreren op nieuwe ideeën en de gameplay. De controller is zeker innovatief en opent nieuwe wegen om games te spelen. Als gamers zullen we opnieuw het plezier van videogames ervaren. Als ontwikkelaars moeten we opnieuw denken aan de controls binnen de game en de manier waarop we de gameplay nog interactiever kunnen maken.

IGN: Als laatste, heb je nog enkele laatste woorden voor de Wii fans die op dit spel wachten?
Ancel:
Rayman op de Wii zal de gekste Rayman van allemaal worden. Het spel zal makkelijk te spelen zijn, vol humor en actie. Stop die konijnen!


12:29  Nog geen sensorgebruik in Tekken 6
11:49  Nieuwe Tenchu sneakt zich naar de PSP
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (213.93.116.xxx) op 23-05-2006 om 13:41
deze spel wordt echt hilarish!!!

Jasper_ op 23-05-2006 om 14:21 [Niv: 8 / Exp: 416]
"Het spel zal makkelijk te spelen zijn, vol humor en actie."

Doet me denken aan Rayman 3: Hoodlum Havoc, en dat is geen goed teken

Gast (83.85.108.xxx) op 23-05-2006 om 14:28
vond rayman 3 wel leuk

cubegirl op 23-05-2006 om 14:41 [Niv: 31 / Exp: 1537]
ok,nu staat hij met spot direct hoog in mijn verlanglijstje.
ik wist niet dat Ancel zelf eraan meewerkte....dat maakt heel wat verschil me dunkt,the man's a genious.

ook het gegeven van een invasie van konijnen,de referenties naar monty Python lijken me echt top.

Gast (212.187.94.xxx) op 23-05-2006 om 16:18
Deze deel van Rayman lijkt me wel vet *D ziet er goed uit.. en hoor goede dingen erover.. alleen makkelijk te spelen :? Hoop niet dat je 't snel & gemakkelijk het spel uitspeelt.. :X vrdr.. Dooowp _O_

Arrie op 23-05-2006 om 17:07 [Niv: 23 / Exp: 1168]
@Jasper Kom op, het is Michael Ancel.
Dat moet wel goed worden.

Uchiha_Shadow op 23-05-2006 om 17:31 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ik vond die video van Ancel echt geweldig

AlttC op 23-05-2006 om 23:43 [Niv: 14 / Exp: 699]
Ik kijk erg uit naar dit spel, alles wat ik er over hoor bevalt me. Lekker een droog verhaaltje met veel fun er in gepropt. Dat kan iemand als Michael Ancel niet verpesten

Daarbij zijn de graphics (als ze echt realtime van de Wii zijn) echt mooi. Gezellige sfeer, top! Ik kan niet wachten!

Gast (84.82.53.xxx) op 24-05-2006 om 20:48
Hopen dat de game op de Xbox 360 komt _O_

Gast (62.234.31.xxx) op 17-09-2006 om 15:14
:9 :P :'( }> *D :D :9

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Rayman Raving Rabbids
Type:
Game
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media