Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Advanced Warfighter gebruikt 85% van 360 kracht


Door Roderick op 12-03-2006 om 11:14
Bron: MTV.com

Ghost Recon is toe aan zijn derde deel in de vorm van Advanced Warfighter. Hoewel de PC versie vertraagd is naar het tweede financiële kwartaal kunnen we al wel genieten van de 360 versie.

We bevinden ons dit keer in het jaar 2013, om precies te zijn in Mexico City. Het Amerikaanse leger moet de stad zien over te nemen, en jij moet hier uiteraard aan meehelpen. Morgen zal de review op Gamed te lezen zijn.

Ubisoft meldt dat de game zo'n 85% van de kracht van de Xbox 360 gebruikt. Niet al te gering dus. Dit meldt Production Manager Adrian Lacey aan MTV.com.

De grafische pracht in de game is dan ook echt overtuigend te noemen, hierover morgen meer in de review.


11:26  Alweer nieuwe trailer voor Tomb Raider: Legend
11:12  Nieuwe trailer Battlefield 2: Modern Combat
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
Jurgen Wagenaar op 12-03-2006 om 11:25 [Niv: 7 / Exp: 343]
Ik moet zeggen dat ik het een aparte mededeling vind. Dat GRAW nu al 85% gebruikt. Ik kan me het haast niet voorstellen zo snel na de release van de Xbox dat alles al gebruikt word.

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-03-2006 om 11:32 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Dadelijk Las Vegas op 100% en de 360 is op zijn best na 1 jaar. In principe betekent dat een console waardeloos is aangezien een sequel nooit mooier kan worden .

Roderick op 12-03-2006 om 11:37 [Niv: 417 / Exp: 20866]
En dat vindt Joni grappig
Nee, er zijn altijd nieuwe truukjes uit te persen dus die 85% is maar een mal getal. De 360 is natuurlijk wel erg makkelijk voor te ontwikkelen, dus dat snel zulke getallen bereikt konden worden is geen verrassing. Toch kijk ik graag naar de tweede lading games.

Gast (62.194.235.xxx) op 12-03-2006 om 11:38
ik ben ps3 fan maar ik geloof dit niet anders zou hij al 42,5 procent van de kracht van de ps3 gebruiken

Roderick op 12-03-2006 om 11:59 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Mooi figuur als jij denkt dat de PS3 twee keer zo sterk is als de 360. Ik denk dat die consoles vrij dicht bij elkaar zullen zitten en dat t zeker bij de PS3 wel even duurt voor iedereen er mee om kan gaan.

Nelus op 12-03-2006 om 12:09 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Nou ik ben van mening dat de PS3 wel sterker is, maar niet echt met kop en schouders er bovenuit zal steken ofzo. De PS3 komt later maar heeft al wel nieuwe technologie dus de PS3 zal wel langer meegaan op advanced technology-gebied. Ik vind wel dat MS had kunnen wachten met de release, want ze hadden er nog een HD-DVD speler in kunnen doen en nog een paar dingetjes. Xbox 360 is zeker geen ramp ofzo maar het had wel beter kunnen uitpakken voor MS.
Ik denk wel dat de PS3 duur zal worden, dus mensen die hem bij de release gaan kopen...ga maar vast sparen (je hebt de tijd)

Gast (82.92.66.xxx) op 12-03-2006 om 12:24
Dit is dan geen goed nieuws vind ik,maarja als je ziet hoe mooi Oblivion wordt,dan kun je al zeggen dat al bijna alles uit de 360 is gehaald.Hopelijk worden spellen in de komende 3 jaar voor 360 wel mooier en beter.

Gast (24.132.244.xxx) op 12-03-2006 om 12:35
Dat 85% van de kracht van de Xbox 360 gebruikt wordt, betekent niet dat er niet veel meer ruimte is voor verbetering en geavanceerdere graphics en AI. Als er efficiënter wordt geprogrammeerd, zullen er ook met die 85% gebruik van Xbox 360 kracht betere graphics en AI kunnen komen. De 85% gaat over de hoeveelheid kracht, niet de manier waarop die wordt gebruikt! :X

Jrav op 12-03-2006 om 12:46 [Niv: 31 / Exp: 1534]
juist..

Gewijzigd door Jrav op 12-03-2006 om 12:47

Gast (80.100.214.xxx) op 12-03-2006 om 13:33
kan het nog mooier dan :? Nou ik heb het spel gekocht en je staat echt versteld van de verbluffende ghrapics. Ook de ai van je teammates en je tegenstanders zijn zo goed. _O_

Gast (84.41.183.xxx) op 12-03-2006 om 13:37
lol lekker hoor zo een getal... zomaar uit de lucht gegrepen en jullie posten het nog op jullie site ook nog.

Sentinel op 12-03-2006 om 13:45 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Het getal is helemaal niet uit de lucht gegrepen gast. Ubisoft heeft dit namelijk gemeld.

Gewijzigd door Sentinel op 12-03-2006 om 13:45

Rene Groen (Eindredacteur) op 12-03-2006 om 14:44 [Niv: 747 / Exp: 37359]
De woorden 'Ubisoft meldt dat ...' hadden genoeg moeten zijn. Wellicht volgende keer eerst het nieuws lezen voordat je reageert.

Uriel op 12-03-2006 om 15:08 [Niv: 1 / Exp: 36]
Hoe vaak is het niet bij de PS2 gezegd dat het ultieme er was uitgehaald? GTA 3, MGS 2, GT4 en nu bewijst Silmeria dat het nog veel mooier kan. Lijkt me sterk dat we al bijna bij het toppunt van de X360 zitten.

gandalfnl2000 op 12-03-2006 om 15:09 [Niv: 9 / Exp: 432]
85% van de capiciteit voor een game als G.R.A.W is uiteraard niet een eikpunt voor verbetering van andere games. Die 85% is absoluut niet alleen voor de Grafics aangewent. Het is een beetje natte vingerwerk natuurlijk maar hoeveel % denk je dat daarvan gebruikt word om met Picture in picture te kunnen werken en live footage te kunnen verwerken van je teamleden? De rekenkracht die daar voor nodig is, is aanzienlijk. Om maar niet te praten over de mogelijkheid om vanaf je 360 met 4 players vanaf je bank splitscreen online te gaan en daar samen met andere maten een co-op te spelen en daar volledige bewegingsvrijheid te hebben. Je ben dan dus ook echt 4 games simultaan aan het spelen. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat alleen voor deze functies zomaar 20 of misschien wel meer % extra nodig was om dit soepel te laten lopen. Er is geen andere game op de markt die deze functionaliteit heeft. Als dit alles er dus niet zou zijn was er grafisch wellicht maar 40 of 50% van de kracht gebruikt. 85% is dus relatief

Het is echt appelen en eieren vergelijken. Daarnaast is de AI in deze game veruit de beste die ik ooit gezien heb en dat kost dus ook behoorlijk wat. (geruchten doen vermelden dat daar zelfs 1 complete core voor gebruikt word)

En daar hebben we dan meteen een van de grote verschillen tussen de PS3 en de 360. Juist omdat de 3 cores afzonderlijk verantwoordelijk kunnen zijn voor bepaalde tasks is het programmeren op de 360 aanzienlijk eenvoudiger dan de PS3. De 2 consoles zullen ook weinig tot niets voor elkaar onder doen in mijn optiek.

Verder zou het wel eens goed zijn dat mensen zich bij de feiten houden. Ik ben een fan van gamen dus ook fan van alle consoles. Op dit moment is de 360 een feit en de revolution en PS3 gebakken lucht. Wacht nou eerst eens af tot je daadwerkelijk een game kan spelen op een van beide ( en ja helaas pas zomer 2007 op de PS3 in Europa) tot dat je gaat roepen hoeveel sterker de "andere"console wel niet is.

Kijk dan naar het verleden en denk eens na over het feit dat er gewoon 3 volle jaren nodig zijn geweest om iets behoorlijks uit de PS2 te persen. Ik mag alleen maar hopen dat dit niet net zo lang op de PS3 gaat duren want dan is er al weer een nieuw Nintendo of Xbox op de markt. Vergeet niet dat bij de EU release er al een achterstand is van 1,5 jaar en dat is een eeuwigheid voor computerlbegrippen

Gewijzigd door gandalfnl2000 op 12-03-2006 om 15:17

Roderick op 12-03-2006 om 15:16 [Niv: 417 / Exp: 20866]
@ gandalfnl2000: Mooie post!
Je hebt gelijk over de Crosscom, dit is echt een hoogstaand staaltje techniek.
De AI ben ik niet zo heel tevreden over, het is zeker niet de beste ooit, daarvoor maken ze me iets teveel fouten (zowel vijanden als teammates).

Wat je zegt over de PS3 klopt ook niet helemaal: door middel van algoritmeprogrammering is het namelijk mogelijk om een centrale unit de SPE's aan te laten sturen en ze zo ook elk aparte taken kan geven. Wat ik wel denk, net als jij, is dat dat op de PS3 een stuk moeilijker zal zijn.

Verder ben ik het helemaal met je eens.

Gast (80.100.214.xxx) op 12-03-2006 om 16:14
Ik hoor daar ook niemand wat over zeggen maar kan het ook zijn dat de xbox 360 helemaal niet minder krachtig of mooi zal zijn dan de ps3 omdat microsoft gewoon meer ervaring heeft op het hardware gebied qua pc's etc. Dat zal namelijk ook wel kunnen want iedereen lult wel van dat de ps3 mooier wordt omdat ze langer de tijd hebben maar mischien hebben ze die tijd wel nodig om de games grafisch net zo fantastisch te maken als voor de 360

Sentinel op 12-03-2006 om 16:59 [Niv: 27 / Exp: 1341]
De AI is inderdaad niet perfect. Af en toe loop je gewoon langs ze heen en schieten ze niet en een andere keer schieten ze je al van 300 km ver dood....

gandalfnl2000 op 12-03-2006 om 19:09 [Niv: 9 / Exp: 432]
Ik ben ook zeker niet van mening dat de AI perfect is... Maar dat heb ik dan ook in nog geen enkel spel gezien. Toch vind ik de AI van G.R.A.W imponerend en daarom het beste dat ik ooit gezien heb. De Botpaths die geprogrammeert zijn en gebruikt worden door de AI zijn vooral in de online campaignmode behoorlijk imposant naar mijn mening. vandaar de wellicht iets overgekwalificeerde opmerking van mijn kant "De AI in deze game veruit de beste"

Gewijzigd door gandalfnl2000 op 12-03-2006 om 19:12

crono op 12-03-2006 om 20:41 [Niv: 63 / Exp: 3156]
whahahaha wat een giller!!!!

Ja hoor dit spel gebruikt 85% draait dus ook op 3 cores bla bla bla en weet ik veel.sure,gewoon een leuke truck om deze game te verkopen.Verlopig zulle alle games die uitkomen niet meerdan 50 % van de kracht gebruiken(als t daar zelfs al niet onder zit) 3 cors boven de 3 gigahertz weet je wel wat je daar mee kan??? veel meer dan dit!!!!!!!!

crono op 12-03-2006 om 22:58 [Niv: 63 / Exp: 3156]
ah lol ik weet al wat ubisoft bedoelt met die 85%
Das 85% van 1 core.

gandalfnl2000 op 12-03-2006 om 23:38 [Niv: 9 / Exp: 432]
Gezien je reactie ben je dus van mening dat UbiSoft dit zegt. Dus daar twijfel je niet aan... En nu ga jij tegen de ontwikkelaar van deze game zeggen wat ze bedoelen? hehehe Grappig...

Maar goed gezien je reactie heb je deze game dus al van voor tot achter gespeelt en ben je uitstekend op de hoogte welke resources door de game gebruikt worden. Wil je dan zo vriendelijk zijn dit met ons te delen en je reactie te onderbouwen

crono op 13-03-2006 om 10:26 [Niv: 63 / Exp: 3156]
Je wou iets onderbouwend????

Iedereen die deze game gespeeld heeft en gelooft dat die 85 procent van een xbox 360 systeem gebruikt,zegt genoeg (over de persoon die dat gelooft)

Maar ook al heb je deze game niet gespeeld en alleen wat screenshots gezien, dan weet je nog dat de xbox360 hier geen 85 procent systeem resources hiervoor gebruikt.

Hallo!!!!!! 9 billion dots per seconde een console die in zijn geheel een teraflop aan kan
Daar kun je zonder achtergrond een dino uit Jurassic Park 3 zonder kwaliteit verschil mee op je 360 toveren(zelfs met een paar van zijn vriendjes erbij) en dan gebruikt ghost racoon 85% van de systeem resources) maar natuurlijk.dream on!!!!

Gast (84.81.127.xxx) op 13-03-2006 om 11:54
EVEN IETS ANDERS HEEFT IEMAND AL MEEGEMAAKT DAT GRAW VAST LIEP ???????

gandalfnl2000 op 13-03-2006 om 13:12 [Niv: 9 / Exp: 432]
Crono lees nou eerst eens voordat je roept LOL... je klinkt echt belachelijk op deze manier. Jij hebt het dus over een screenshot en dan 85% van de resources LOL

Nogmaals... Een game bestaat uit meer dan alleen grafics

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2006
Ontwikkelaar:
Red Storm Entertainment
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media