Eén van de titels die mijn persoonlijke interesse wist te grijpen bij de onthulling van de PlayStation 5 was Kena: Bridge of Spirits, een titel die overigens ook naar de PC en PlayStation 4 komt. In de nieuwste editie van Game Informer mocht het spel de cover sieren en leren we weer wat meer.
- De naam van het hoofdkarakter Kena wordt uitgesproken als 'KAY-nuh'.
- Kena is volledig ingesproken en haar stemactrice, van wie de naam nog niet bekend is, zingt ook mee op diverse liedjes van de soundtrack.
- Het verhaal speelt zich af in een fictieve locatie die een hommage geeft aan diverse oosterse locaties, waaronder Japan en Bali. Kena komt zelf niet uit dit gebied en heeft ver gereisd om hier te komen.
- De kleine zwarte wezentjes die je in de trailer zagen heten Rot. Kena kan ze in de wereld vinden en rekruteren. De Rot zijn verantwoordelijk voor het ontbinden van elementen en het gegeven dat ze verspreid zijn is één van de redenen waarom de regio te maken heeft met corruptie.
- Kena kan Rot aansturen om dingen te verplaatsen, tijdelijk een brug te vormen die is ingestort, blokken manoeuvreren om haar een opstapje te geven, vijanden af te leiden, speciale krachten geven aan haar aanvallen en meer. Als speler zul je wel eerst vijanden moeten beschadigen alvorens ze in actie komen, anders zijn ze niet moedig genoeg.
- Rot kunnen niet sterven.
- Kena beschikt over een staf waarmee ze lichte en zware aanvallen uit kan voeren en die ze zelfs over een grotere afstand kan gebruiken. Er is zelfs een upgrade waarmee ze haar staf kan buigen om het als boog te gebruiken. Verder heeft ze de mogelijkheid om een bubbel te creëren die dient als schild en zijn eigen healthmeter heeft. Met een goede timing kun je er vijanden mee doen wankelen.
- Volgens ontwikkelaar Ember Lag was The Legend of Zelda van grote invloed voor hun game. Niet voor niets heeft de studio eerder een fanfilm gemaakt rondom The Legend of Zelda: Majora's Mask.
- Je kunt de Rot aankleden met hoedjes die je tegen komt in de wereld of koopt door Gems uit te geven.
- Er zijn geen microtransacties.
- Ember Lab wil graag een fotomodus in hun spel, ze weten alleen niet of dit al bij de lancering aanwezig is of dat het later volgt middels een update.
- De game draait op de Unreal Engine 4.
- Het is geen open-wereld game. het stadje wat je al vroeg tegen komt dient als een hub en van daaruit reis je naar diverse omgevingen die ermee verbonden zijn.
- Op de PlayStation 5 zie je alle Rot die je hebt verzameld tegelijkertijd in beeld, op de PlayStation 4 is het nog altijd mogelijk om er honderd te verzamelen maar zie je er minder tegelijkertijd. Voor de gameplay maakt dit niet uit, zo zijn ze niet minder effectief tijdens combat of een puzzel.
- Kijkend naar de lengte dan wil de ontwikkelaar er nog geen aantal uur aan ophangen, zo ook omdat er diverse optionele missies zijn. Hun doel is wel om een game te creëren die je in een weekend uit kunt spelen.
[*]Het gaat hier niet om een releaseprijs van $59,99 en als je het spel eerst op de PlayStation 4 koopt kun je deze gratis upgraden naar de PlayStation 5 versie.
- Hoewel de game het je behoorlijk lastig kan maken op de hoogste moeilijkheidsgraad is het niet zo dat een vijand je met één aanval kan doden.
Game Informer voegt nog toe dat ze Kena: Bridge of Spirits op de PlayStation 5 hebben zien draaien en dat het lanceren vanuit het systeemmenu ongeveer twee seconden duurde. Het gaat hierbij niet om een hervatting van de game. Oorspronkelijk werd de game niet ontwikkelt met de hardwarespecificaties van de PlayStation 5 in gedachten, toen ze echter te zien kregen hoeveel extra kracht ze hiermee konden aanspreken werd besloten om dit toe te passen binnen het bedachte concept.
Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste nieuws? Volg Gamed op Twitter en Facebook.
|