Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Nieuws:

Ontwikkelaar laat zich uit over AC III?


Door Rene Groen op 25-01-2014 om 08:08
Bron: Reddit

Volgens velen is Assassin's Creed III het slechtste deel uit de serie, de game die de voorop gestelde verwachtingen niet waar kon maken. Eén van de ontwikkelaars achter het project zegt nu naar buiten te stappen met informatie over de ontwikkeling.

Alvorens we echter in gaan op zijn woorden benadrukken we dat het hier gaat om een anonieme persoon is, van wie niet is bewezen dat hij daadwerkelijk aan de game gewerkt heeft. Tevens geeft hij aan zijn bewoordingen in frustratie getypt te hebben, waardoor sommige punten zijn overdreven. Toch wilden we zijn uitspraken niet voor jullie achter laten.

De persoon geeft aan enkel aan de singleplayer gewerkt te hebben en niets te maken hebben gehad met de multiplayer. Vanuit Ubisoft kregen de ontwikkelaars ridicule en onrealistische verwachtingen, waarbij er door het creatieve team steeds weer toevoegingen werden gedaan. Uiteindelijk was het uiteindelijk om alles af te krijgen door Ubisoft Montreal.

Om de problemen nog groter te maken fluctueerde de grootte van het team voortdurend. Naast het overgrote deel van het Montreal team werd het spel tevens gemaakt door de ontwikkelteams in Quebec, Annecy, Bucharest en Singapore. Voor diens release ging het spel langs vijf- tot zeshonderd ontwikkelaars. In vergelijking: teams als Naughty Dog en Sony Santa Monica doen dit met tachtig tot honderd man, tot tweehonderd ontwikkelaars op een hoogtepunt. De coördinatie tussen alle teams, rekening houdend met de enorme afstanden en de verschillende tijdszones, is volgens de anonieme bron 'een lachertje'. Resources die werden gebruikt voor Assassin's Creed III werden tussentijds ook nog eens gestolen voor Watch_Dogs en Far Cry 3.

De man gaat tevens in op de matige uitwerking van de Desmond missie. Volgens hem is dit simpel te verklaren: ze werden gemaakt door een B-team waar constant nieuwe mensen voor gehuurd werden en het minst vaardige talent naar werd afgestuurd. Hiernaast was er nauwelijks communicatie tussen dit B-Team en de hoofdteams die de lijnen voor de gameplay uit hadden gezet. Deze hoofden hadden ook nog eens de vingers in de oren en stonden niet open voor communicatie, terwijl ze zichzelf hadden overtuigd zeer goed bezig te zijn.

Ook de communicatie tussen de individuele medewerkers was dramatisch. Een groot deel van de teamleden had geen idee over elementen als de Homestead of sidequests. Een voorbeeld was de mini-game waarbij je origami-achtige figuren diende te verzamelen. Nooit vond je hier iets over terug in blogs, reviews of video's, simpelweg omdat de bedoeling ervan onduidelijk was. Dit speelde niet alleen bij de recensenten of gamers, een groot deel van het ontwikkelteam had eveneens geen weet van deze implementatie. Overigens was het niet zo dat de informatie nergens was opgenomen, het stond in een wikipagina van het bedrijf die duizenden pagina's bedroeg.

De bron vervolgt zijn verhaal dat elementen als de economie in de Homestead, het craften van wapens, het jagen en bordspellen allen pas op het laatste moment in de ontwikkelfase werden toegevoegd. Er was hierna geen tijd meer om deze elementen te verfijnen, iets waar gamers uiteindelijk de prijs voor betaalden. Een groot gedeelte uit de game werd zelfs twee weken voordat de game Gold ging geheel uit het spel gehaald. Sterker nog, net voordat de game gold ging werden enkel belangrijke cutscenes en audiofragmenten eveneens uit het spel gehaald.

De problematiek beperkte zich niet tot de hoofdgame, zo werd de Tyranny of Washington downloadable content geheel in Quebec gemaakt en had verder er niemand buiten deze studio weet van. De bron baalt hier met name van omdat hij dit juist de sterkste content vond en hij had dan ook gehoopt dat het als stand-alone content was vrijgegeven. Ook de implementatie van exclusieve PlayStation 3 content zorgde voor verwarring en bij lang niet iedereen was duidelijk hoe dit precies in elkaar zat.

Over de 'shitty performance' van het spel vertelt hij dat Assassin's Creed III het eerste project was dat gebruik maakte van de AnvilNext engine. Deze engine was gemaakt voor next-gen consoles en de PC in het achterhoofd, waardoor het niet efficiënt gebruikt kon worden op de PlayStation 3 en de Xbox 360. De game werd dan ook vooral gezien als een grootse AnvilNext techdemo in afwachting op Assassin's Creed IV en toekomstige projecten. Hij sluit af met de tekst:
quote:
“In conclusion, while the Ubisoft work atmosphere is actually quite calm and respectful in comparison to other larger devs in the industry, the time constraints of an annual release, too many teams to coordinate, and new engine all created a perfect storm of bullshit.”


08:08  Lionhead werkt ook aan non-Fable titels
08:08  Achievements Strider
 Reacties (11)
 Pagina: 1
AltairJack op 25-01-2014 om 10:45 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Wie zegt dat het waar is? Zo kan ik ook wel verhalen bedenken.

Gast (77.250.170.xxx) op 25-01-2014 om 13:03
Nou klinkt best aannemelijk. Ac III is gewoon het slechtste deel, teams zijn te groot, game voelde als los zand. Missies waren supersaai. Ik snap niet hoe ze de setting zo konden verpesten.

Nelus op 25-01-2014 om 14:04 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Het heeft inderdaad een iets mindere Assassins Creed vibe. Zo zie je maar hoe communicatie binnen een bedrijf belangrijk is voor het eindproduct. Het Craft-systeem vind ik ook eigenlijk een feature die er maar bij is gepleurd om extra geld te vergaren of zelf dingen te maken. Maar echt gebruik maken ervan voor het verhaal is geen sprake van.

Gast (84.105.80.xxx) op 25-01-2014 om 14:27
zal wel aan mij liggen maar vond deeltje 3 echt tof. Black flag vond ikzelf minder. Van mij mogen ze weer een ac ergens in japan gaan maken en dan ook echt een ac.

thenativedude op 25-01-2014 om 14:30 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Heb flink wat lol beleefd aan 3. Black flag kon ook ook wel waarderen maar ubisoft moet de volgende keer wel met iets supers komen want word langzaam ac moe.

insignificat op 25-01-2014 om 16:27 [Niv: 92 / Exp: 4590]
al moet ik ze allemaal revisiten vind ik deel 1 toch wel het mist als ik eerlijk ben.
revelations en brotherhood gedeelde 2de plaats

CopyAssassin op 25-01-2014 om 19:14 [Niv: 26 / Exp: 1311]
Ik vond deel 3 beter dan 4.

Gast (178.84.139.xxx) op 25-01-2014 om 20:44
Deel één is het vetst qua stijl en verhaal. Deel twee bracht de beste vernieuwing en Brotherhood ging daar heerlijk op door (maar meer een expansion dan een nieuwe game). De rest voelt aan als meer van hetzelfde en het wordt zo langzamerhand de nieuwe Call of Duty zo met elk jaar een nieuwe release. Ik heb het er mee gehad.

Voor de liefhebbers: De volgende setting wordt OF Egypte (veel hints in eerdere delen) of China met Shao Jun (Freedom Cry DLC + Embers = genoeg hint :)).

Nelus op 25-01-2014 om 22:02 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik denk eerder Egypte. Maar welke het ook wordt, allebei goed!

Gast (217.123.160.xxx) op 26-01-2014 om 10:40
Ik vind Black Flag het absoluut beste deel. Geweldig die pirate setting! Wat mij betreft had dit geen AC hoeven zijn, maar gewoon een pirate game. Ik vind zelf het hedendaagse in de game stukken minder. Gameplay overtreft zichzelf na ieder deel opnieuw.

Gast (84.197.144.xxx) op 29-01-2014 om 01:51
Black flag op 1 ,brotherhood op twee , Ac 3 op 3 , Ac 2 op 4 en Ac op 5

Revelations was den grootste teleurstelling , interesseerde me geen bal ... nu duimen voor Japan in het feodale met de ninja's

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed III
Type:
Game
Releasedatum:
30-10-2012
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media