Het eerste deel van Splinter Cell was een enorm succes. Een tweede deel kan dan natuurlijk niet uitblijven. Belooft deze game dezelfde goede gameplay, maar ook vernieuwingen?
Een van de dingen die in Splinter Cell niet zo goed was uitgewerkt, was het gegeven dat je soms vast kon zitten. Het spel gaf geen verdere instructies. Dat frustreerde menig speler, en Splinter Cell is niet het spel waarin je moet gaan zoeken wat je moet doen. Ubi Soft belooft dat in deel 2 instructies worden getoond. Zo draait alles in de game om 'stealth'.
Natuurlijk betekent dit niet dat het makkelijker wordt, integendeel. Je zult flink moeten nadenken over de aanpak. Schiet je die bewaker nou dood, of sluip je naar hem toe en hem dan eens lekker te wurgen? Dat hangt af van de situatie, die je eerst moet bekijken.
Ook zijn de nodige moves weer aanwezig. Je kunt aan dingen hangen, je staat in een split tussen 2 muren en ga zo door. In dit tweede deel zullen zijn bewegingen er soepeler uitzien, en je kunt op verschillende manieren springen en rollen. Er zijn ook nieuwe bewegingen toegevoegd, waaronder een aantal speciale sprongen. Ook kun je in dit deel kruipen, in plaats van de bekende hurkzit. Zo kun je nog beter uit het zicht van de vijand blijven. Zo wordt de stealth steeds beter en realistischer, daar kunnen we zeker blij mee zijn.
Natuurlijk hebben we nog een belangrijk onderdeel gemist: de wapens. En de gadgets ook. De wapens en gadgets uit deel 1 zijn ook hier weer aanwezig, maar soms ook vernieuwd. Zo zullen er op sommige wapens een laser zitten, zodat je extra goed kunt mikken. Maar diegene die je wilt gaan beschieten, kan dat lichtje wel opvallen. Daarmee moet je dus wel opvallen dat je niet per ongeluk voor hem op de grond mikt, want dan zal hij het zien. Zo zijn er nog vele vernieuwingen aan de wapens en gadgets.
|